مشاوره جنسی رایگان

مشکلات و مسائل جنسی خود را از طریق قسمت تماس با مامطرح نمایید

مشاوره جنسی رایگان

مشکلات و مسائل جنسی خود را از طریق قسمت تماس با مامطرح نمایید

#195

سلام . میخواستم بگم که من تمام نظرات و سوال ها رو خوندم وهمه به ترتیب زیر است

۱- خود ارضایی۲- آلت و ابعاد آن ۳-روابط مقعدی۴- ترس از شب زفاف ۵-بکارت دختر ها۶- و چندین سوال دیگر. حالا سوال من اینه که با توجه به اینکه بالاترین حجمه سوالات در مورد خود ارضایی هست چرا کتابی در این زمینه نیست و چرا جنابعالی در جواباتون اینقدر سرسری جواب میدید. لطف کنید جوانان فرزند آریا را از این مسئله خطرناک آگاه کنید. و حتماٌ کتبی که در این زمینه هست رو هم معرفی کنید.


برای اینکه در مورد پاسخ به سوالات خودارضایی به سرسری جواب دادن متهم نشویم، مطلبی در مورد این موضوع را از یک کتاب علمی معتبر که تحقیقات آن توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده، بدون دخل و تصرف ارائه می کنیم:

*تا سن 15 سالگی، تمامی پسران دست کم یک بار اُنانیسم (خودارضایی) را تجربه کرده اند. این میزان در جنس مونث کمتر از پسران است، اگر چه این جنسیت امروزه بیش از گذشته به این عمل می پردازد. به زبان دیگر امروزه 80-70 درصد دختران به این عمل می پردازند.

امروزه مردم چندان اعتقادی به مخرب بودن این عمل (اُنانیسم) نداشته و باورهای پیشین در این ارتباط منسوخ شده است. تنها ایراد وارده بر این عمل این است که هنوز بخشی از مردم در این ارتباط احساس گناه کرده و بر این باورند که از طرف والدینشان تنبیه می شوند. بهرحال، اُنانیسم یکی از راههای شایع فرو نشاندن امیال سرکش جنسی است و تمامی مردان به این عمل می پردازند و یا اینکه دست کم یک بار آن را تجربه کرده اند. امروزه نه تنها کاستیهایی را مترتب بر این عمل نمی دانند، بلکه بر این باورند که این عمل سبب تسهیل کارکردهای طبیعی میل جنسی می شود.

در ذیل، باورها و حقایق مربوط به این عمل از نظر خوانندگان محترم گذرانده می شود.

باور: اُنانیسم از نشانه های بارز تزلزل و نارسایی اخلاقی فرد بوده و این امر آشکارا نشان می دهد که فرد، انسان بی ثبات و سست عنصری است.

واقعیت: عمل اُنانیسم در تمامی جوامع انسانی شایع بوده و تقریبا صددرصد جنس مذکر به این عمل می پردازد. این میزان در جنس مونث 80-70 درصد است.

-----

باور: عمل استمنا آشکارا رفتاری انحرافی می باشد.

واقعیت: اُنانیسم در دوره بلوغ رفتاری طبیعی بوده و این رفتار در بزرگسالی نیز تداوم می یابد، اما شیوع آن در سنین بلوغ بیشتر است.

-----

باور: اُنانیسم برای سلامت جسمانی و روانی فرد مخرب بوده و نشانه اختلالات جنسی فرد است.

واقعیت: اُنانیسم در رابطه با کارایی خیالپردازیهای جنسی نقش غیرقابل انکاری دارد و توسط آن فرد به مهارتهای جنسی بیشتری دست یافته و لذا به ندرت گرفتار اختلالات جنسی می شود.

-----

باور: پردازندگان به این عمل در نهایت گرفتار اختلالات جنسی شده و مواجه با ناکامیهای جنسی می شوند، زیرا اُنانیسم (خودارضایی) نمی تواند لذات عاطفی را نصیب شخص کند.

واقعیت: لذت حاصل از عمل اُنانیسم به هیچ وجه کمتر از مقاربت واقعی نیست و فقط شکل و ماهیت این لذات با یکدیگر تفاوت دارد.

-----

باور: تجارب بی رویه اُنانیسمی در نهایت منجر به ضعف جسمانی، فقدان قدرت تمرکز و فروپاشی روانی فرد می شود.

واقعیت: تاکنون هیچ تحقیقی بازدارندگی اُنانیسمی را ثابت نکرده است. به زبان دیگر، اُنانیسم هیچ نوع آسیبی را متوجه شخص نمی کند. تنها ضایعه خودارضایی احساس گناه است.

-----

باور: اُنانیسم بی رویه و افسار گسیخته سبب التهاب پروستات می شود، چون فرد مثل تجربه واقعی محتویات تحریکی خود را تخلیه نمی کند.

واقعیت: شواهد موجود در این مورد مبهم است، اگر چه برخی از پزشکان ادعاهایی را تایید می کنند.

-----

با اینکه بی ضرر بودن عمل اُنانیسم ثابت شده است، با این وجود، باز هم بسیاری از مردم در این خصوص متوسل به ریاکاری و پنهانکاری شده و آشکارا دروغ می گویند. این مورد بسادگی ثابت می کند که چگونه عملی خلاصی بخش توسط جامعه تقبیح و تخطئه می شود.*


منبع:

EVERY MAN, Derek Llewellyn-Jones, OXFORD University

نظرات 10 + ارسال نظر
ارش دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ب.ظ

با تشکر از مطالب ارزنده شما.
اینکه میگن خود ارضایی انرژی بیشتری از رابطه واقعی مصرف میکنه صحت داره؟
بطور کلی هر چند روز یکبارش برای یک جوان سالم و معمولی از نظر شما مناسب تره و سلامت تر؟
پیشاپیش از راهنماییهاتون سپاسگذارم

از لحاظ مصرف انرژی تقریبا فرقی بین خودارضایی و رابطه واقعی نیست. معمولا خودارضایی در زمانی انجام می شود که فرد تحت فشار شدید جنسی قرار گرفته باشد. در حالت عادی معمولا هفته ای یک بار این اتفاق می افتد که البته با توجه به سن کم و زیاد می شود.

Sammy دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:02 ب.ظ

چه عجب بالاخره این واقعیت علمی رو اینجا قرار دادید.چون باور ایرانی ها خیلی غلطه در مورد خودارضایی.
دستتون درد نکنه ولی ای کاش زودتر این کارو میکردید.

Sammy دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ http://forum.iransalamat.com/showthread.php?t=20324

خودارضایی مفید:
وقتی که به کارهای روزانه و اصلی خود رسیده باشید.مانعی برای کارهای روزمره و اصلی زندگیتون نشه.دغدغه فکری و استرس نداشته باشید و... انجام بدید.
به جای ترک خودارضایی.آن را کنترل و مدیریت کنید.هر چی کمتر بزنید(فاصله دادن) بیشتر لذت میبرید.فقط زیاده روی نکنید.
اگر فعالیت روزانه و مفید داشته باشید.کمتر استمنا میکنید و بیشتر فایده میبرید.
خودارضایی غلط:
مانع کارهای اصلی زندگیتون بشه.زیاده روی کردن.استرس و احساس گناه داشتن و... انجام ندید.

http://forum.iransalamat.com/showthread.php?t=20324

رهام چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام من مطرح کننده این سوال هستم و خیلی خوشحالم که این سوال من تنها نبوده . در ضمن از مدیر سایت خیلی ممنونم که اینقدر برای این سوال من وقت گذاشته .
ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون

رهام جمعه 14 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ب.ظ

با سلام خدمت جنابعالی من مطرح کننده سوال ۱۹۵ هستم . خواستم تشکر کنم که اینقدر وقت میذارید تا به سوالات ما جواب بدهید. به خدا هیچ کس تو ایران اینقدر برای دیگری وقت نمیذاره خواستم ضمن تشکر از شما از درگاه حق تعالی برای جنابعالی و خانواده محترم ارزوی سلامتی وشاد کامی بکنم. از نظر من شما فعال ترین فرد در این زمینه در ایران و حتی جهان هستید . واقعا من قانع شدم وباز هم از شما ممنونم.

ناصر سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:30 ق.ظ

سلام
آیا حاظر هستین این گفته هاتونو با یه ماشور و پزشک جنسی در میان بگذارید؟چون خیلی از پزشکا مخالف عقیده شما هستن

تمام این گفته ها به نقل از یک کتاب علمی معتبر هستند که مرجع آن را هم ذکر کرده ام. بسیاری از پزشکان با این موضوع موافقند اما پزشکان زیادی هم هستند که بیشتر بخاطر اعتقادات مذهبی با این موضوعات مخالفند.

مهدی جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

شما این مطلب را به گفته خودتان از یک کتاب نقل کردید به قول خودتان معتبر ولی نظریات در مورد خودارضاییی متفاوت است بهتر است برای عادلانه پاسخ گفتن تحقیق بیشتری کنید از طرف دیگر در دین اسلام این عمل بخاطر ضررهایی که دارد که شاید هنوز عقل من و شما به آن نمی رسد نهی شده وشما با بیان این مطالب باعث انحراف جوانان بسیاری می شویدکه روزی باید جوابگو باشید کسانی که این مطالب را می خوانند اگر بدون غرض خواهان حقیقت هستند بیشتر تحقیق کنند حقیقت سرایی است آراسته هوا وهوس گرد بر خاسته نبینی که هرجا که برخاست گرد نبیند نظر گر چه بیناست مرد!
با توجه به رویکرد نفسـانی-عـاطـفی رابـطه جنـسی، فـرویـد معتـقد است که رابطه جنسی محصول گردهمایی یک زن و یک مرد است کـه یـکدیـگر را دوسـت بـدارند و مکمل یکدیگر باشند.
در سایتhttp://www.mardoman.net/health/mast/نقل شده
ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در کتاب خود با عنوان "یادگیری علوم فردی" در مورد این هوای سرد جذب شده تصریح می دارد که: " در خصوص افرادی که به شخصه استمناء می کنند، به راحتی می توان گفت که چه ایرادی می تواند بوجود آید. زمانی که آنها خود ارضایی می کنند، در حال ارتکاب به جرم در برابر طبیعت هستند. وقتی انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب ایجاد می شوند که این حرکات برای هر مردی کاملاً قابل درک و تشخیص است و به واسطه ی تاثیر خالی بودن کیسه های منی، این کیسه ها سعی می کنند تا خود را پر کنند و به همین دلیل هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد با همان حرکات کرمی شکل، جذب می شود. این سیگنال ها به مغز فرستاده می شوند، به همین دلیل مایع مغزی زیادی در این میان از بین می رود، و در نتیجه فرد از نظر ذهنی خسته می شود. بد نیست بدانید که تعداد بیشماری از مردها به دلیل عمل منفور خودارضایی دیوانه شده اند. مغزی که پر از هوا شود دیگر توانایی تفکر ندارد و قابلیت های ذهنی خود را به طور 100% از دست خواهد داد. به همین دلیل ما هم این عمل نادرست را 100% محکوم می کنیم. )لطفا به این سایت مراجعه کنید

احمد پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام
با تشکر از سایت خوب و مناسبتون
کلا من موافق آگاهی دادن هستم.
راستش رو بخواین در مورد خودارضایی ضمن مطالعه جزئیات با نظر آقا مهدی موافقم. چون خودم فرد معتقدی هستم و از طرف دیگه فر د تحصیل کرده ای هستم تا حالا درک کردم که دین عزیرمون هیچ چیز رو الکی نگفته و این ما هستیم که قدرت تحلیل رو در مورد احکامش نداریم. خودارضایی یا به عبارتی دیگه استمناء جزء گناهان کبیره محسوب شده و به شدت از اون نهی شده است. مشکل ما تو جامعون اینه که راههای سالمی که اسلام گفته بستیم و دنبال توجیه کردن خود ارضایی هم هستیم. جوانان عزیر که این سایت رو مطالعه می کنید من دست مدیر سایت رو می بوسم که بصورت علمی و مفصل مشکلات را جواب میدن واقعا جای تشکر و قدردانی داره ولی مبادا با مطالعه این موارد دست به خودارضایی بزنید. نمی خوام در مورد خودم اعترافی بکنم ولی علت اصلی نرسیدن به آرزوهام رو همین....

ُSammy دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ب.ظ

دوست عزیز علت نرسیدن به آرزوهای خودتون رو گردن مسائل دیگه نندازید! احتمالا شما زیاده روی کردید و بر احساسات خود مدیریت نداشتید.
مهم شیوه استفاده هست.مثلا با چاقو هم میشه قتل انجام داد و هم میشه از چاقو برای اختراع وسیله ای استفاده کرد.
غریزه جنسی گناه کبیره نیست. گناه کبیره تجاوز جنسی و تجاوز به حقوق دیگرانه. گناه کبیره مال مردم رو خوردنه, دزدی کردن, حق دیگران رو خوردن و... کسی اینجا مردم رو تشویق به کاری نکرده!
هر وقت صحبت از مسایل علمی میشه پای دین و مذهب میاد وسط!!! ولی وقتی حق کسی خورده میشه و... همه چیز عادیه!!! مشکل از فرهنگ پایین ماست.

یک خواننده جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ق.ظ

با سلام و عرض ادب.
جسارتاً، آیا ارتوگرافیِ صحیح کلمه ی بکاربرده شده توسط شما(اُنانیسم) به معنای استمناء، "اُناجیسم" نیست؟

همان انانیسم صحیح است.
با کمی جستجو می توانید صحت آن را ببینید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد